Löneadministratör sökes till Göteborgs bästa serviceleverantör!

Vi söker dig med erfarenhet och/eller utbildning inom lön som letar efter en stabil arbetsgivare med personalen i fokus. Du trivs i en serviceinriktad organisation där du värdesätts för din känsla för ordning och reda, kan känna dig trygg och samtidigt få chansen att utvecklas.

Vi har sedan en tid valt att outsourca huvuddelen av löneadministrationen för våra tre bolag och 600 medarbetare. För att kvalitetssäkra lönearbetet ytterligare söker vi nu också en intern löneadministratör. I rollen fungerar du som Bohus länk till löneleverantören men framför allt blir du vår ”in house-expert” och huvudadministratör inom lön och jobbar nära vår egen verksamhet.

Då tjänsten är ny hoppas vi forma upplägget tillsammans med dig men det är viktigt att du är självgående, ansvarstagande och noggrann. Vidare är du en problemlösare som själv kan reda ut frågor som rör arbetet med lönerna och gillar utmaningen att effektivisera och utveckla ditt arbete i takt med vårt växande bolag.

En viktig del i arbetet blir att löpande besvara frågor om lön från våra arbetsledare, chefer och övriga medarbetare. Det är därför meriterande, men inte ett krav, att du tidigare arbetat med stora lönevolymer och med både kollektivanställda och tjänstemän. Viktigast är dock att du trivs i rollen som stödfunktion med många kontaktytor och stora möjligheter att påverka både det egna arbete och bolagets rutiner.

Som person är du engagerad, tar stort ansvar för din arbetsinsats och är en naturlig relationsbyggare. Vidare ser vi att du är en prestigelös problemlösare som självständigt hittar svar på frågor i arbetet och har lätt för att förmedla din kunskap vidare.

Då tjänsten innebär hantering av känslig information har du hög integritet och arbetar strukturerat med dokumentation och administration. Du blir en del av vår personalavdelning bestående av personalchef, personalspecialist, personalassistent och en administratör – alla är placerade på vårt huvudkontor i Hisings Backa. Du rapporterar till personalchefen men har också ett nära samarbete med ekonomichef och ekonomiavdelningen.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att:
• Fungera som Bohus ”in house-expert” på lön och huvudkontaktperson till löneleverantör
• Självständigt arbeta med samt stötta leverantör med bland annat:
o Löneberedning
o Uppläggning av ny personal
o Administration av pension och försäkringar
o Frånvarohantering
o Framtagande av arbetsgivarintyg
o Löpande och årlig statistikrapportering
o Systemansvar för löneprogram och tidrapporteringssystem
 Hogia Lön Plus och PBM
o Tolkning av lagar, avtal och kollektivavtal

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du som söker har:
• Arbetslivserfarenhet av kvalitativt lönearbete/relevant utbildning inom löneområdet
• Erfarenhet av arbete i löneprogram – gärna Hogia Lön plus
• Erfarenhet av personalförsäkringar och pension
• Goda kunskaper i MS Office – framför allt Excel

Vi söker dig:
• Som trivs med att arbeta både operativt och strategiskt genom att skapa goda rutiner för säkerställande av det löpande lönearbetet.
• Som med hög integritet och arbetsmoral brinner för att arbeta med löner.
• Som är noggrann, stresstålig och en god relationsbyggare.

Hos oss blir du en viktig kugge i vårt växande företag. Du är en efterlängtad kollega till vårt grymma team så tveka inte att söka och ta chansen att under trygga förhållanden utvecklas tillsammans med oss!

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid måndag-fredag med möjlighet till flexibla arbetstider. Då tjänsten är ny är det dock möjligt att under en uppstartsperiod arbeta deltid. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta vår personalassistent Malin Rossen: malin.rossen@bohus.se/telefon 031-3887123.

Anställning
Anställningsform:
Provanställning
Omfattning:
Heltid/Deltid
Tillträde:
Omgående
Löneform:
Månadslön
Sysselsättningsgrad:
100%
Ort:
Göteborg
Län:
Västra Götalands län
Land:
Sverige
Referensnummer:
2019/15
Kontakt:
Malin Rossen, 031-388 71 23
Publicerat:
2019-06-12
Sista ansökningsdag:
2019-06-30

Sök jobbet

Tillbaka till lediga jobb