Personalassistent sökes till Göteborgs bästa serviceleverantör!

Är du intresserad av att arbeta med rekrytering på en HR-avdelning? Studerar du personalvetenskap och har du påbörjat din uppsats eller är du redo för en ny utmaning inom HR?  Nu söker vi dig som vill jobba i en utvecklande och omväxlande roll som personalassistent i vår växande organisation!

I rollen som personalassistent på Bohus arbetar man med en rad olika personalfrågor med tyngdpunkt på rekrytering och personaladministration. Framför allt är personalassistenten en nyckelroll i arbetet med att tillgodose vår växande organisations rekryteringsbehov. Fokus ligger på rekrytering av kollektivanställda, kärnan i Bohus städverksamhet, men i vår expansiva organisation har vi också återkommande rekryteringar av tjänstemän.

Som personalassistent på Bohus jobbar du bland annat med:

• Rekrytering – behovsanalyser, intervjuer, urval, matchning.
• Introduktion – utveckling, administrering och kvalitetssäkring av introduktionsprocesser.
• Chefsstöd – framför allt dagligt stöd till våra distriktschefer i frågor om personalplanering och rekrytering.
• Personaladministration –  exempelvis avtalsadministration, uppföljning av LAS-regler, utveckling och sammanställning av utbildningsmaterial. 
• Dialog med externa instanser – Arbetsförmedlingen, Fackliga organisationer, m.fl.
• Arbeta för att stärka Bohus ställning som potentiell arbetsgivare genom att medverka vid bl.a. rekryteringsmässor och arbetsmarknadsträffar.
• Utbildning – planering, utformning och genomförande av bland annat vår introduktionsutbildning (tillsammans med kollegor på avdelningen).

Kompetens

• Högskoleutbildning inom personalområdet – personalvetarprogrammet eller motsvarande.
• Erfarenhet av servicearbete och kundbemötande. 
• Meriterande med erfarenhet av arbete med rekrytering och administration.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska – tal och skrift.
• Goda datorkunskaper – MS Office.
• B-körkort. 

Personliga egenskaper och förmågor

För att trivas som personalassistent på Bohus ser vi att du som person är både prestigelös och flexibel. Du jobbar nära vår driftorganisation där snabba beslut är en del av vardagen och därför krävs att du är effektiv, anpassningsbar och lösningsorienterad. I ditt arbete skall du bidra med ett helhetsperspektiv och alltid se till både organisationens och personalens bästa.
Med ett stundom högt tempo och många kontaktytor krävs att du är både organisatorisk och ordningsam. Då man som personalassistent är företagets ansikte utåt, vid t.ex. rekrytering, utbildningar och personalmöten, är det viktigt att du är representativ och inger förtroende. Du måste vara trygg i dig själv, kunna lyssna och våga vara tydlig.
Bohus är ett kundorienterat företag och värdesätter att du har ett affärsmässigt förhållningssätt och en förståelse för verksamhetens krav på kvalitet och konkurrenskraft.

Villkor

Tjänsten som personalassistent är ett vikariat på minst ett år. Som personalassistent rapporterar du till personalchefen och utgör tillsammans med personalchefen, en personalspecialist och en administratör Bohus personalavdelning. Då du blir en viktig del i vårt team och vår organisation kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättning av denna tjänst.
På Bohus tror vi också på internrekrytering och vi ser att det finns goda möjligheter till utveckling, både inom HR och andra områden, för dig som väljer att börja hos oss!

• Anställning: heltid, vikariat (kan börja på deltid under studier).
• Arbetsplats: du är placerad på vårat huvudkontor i Hisings Backa men då vi servar samtliga Bohus kontor arbetar du också regelbundet på våra kontor i exempelvis Borås, Alingsås och Vänersborg och centrala Göteborg.

Välkommen med din ansökan via bohus.se senast 2019-04-14. Vid frågor är du välkommen att kontakta personalassistent Sofi Brandt på sofi.brandt@bohus.se eller personalchef Heléne Larsson på 031-7440847/helene.larsson@bohus.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan direkt!

Kort om Bohus

  • Ägarlett serviceföretag grundat 1986
  • Västsveriges starkaste servicekoncept
  • Över 2 000 nöjda företagskunder
  • Fler än 550 anställda
  • Finns i Göteborg med omnejd samt i Alingsås och Borås
  • Certifierade inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö – ISO 9001, 14001 och 45001
  • Kollektivavtalsbundet företag med de förmåner och försäkringar som en trygg anställning ska innebära.

Några av våra populära tjänster

  • Städning
  • Kaffemaskiner
  • Frukt
  • Växter
  • Skrivare
  • Vaktmästeritjänster
  • Webbshop - allt till kontoret!
  • Entrémattor

 Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.bohus.se

Anställning
Anställningsform:
Tidsbegränsad anställning
Omfattning:
Heltid
Tillträde:
Enligt överenskommelse
Löneform:
Månadslön
Sysselsättningsgrad:
40 tim./v.
Ort:
Göteborg
Län:
Västra Götalands län
Land:
Sverige
Referensnummer:
2019/8
Kontakt:
Sofi Brandt, 031-3887123
Publicerat:
2019-03-12
Sista ansökningsdag:
2019-04-14

Sök jobbet

Tillbaka till lediga jobb

Bohus personalwebbsida >>

Som medarbetare hos oss har du alltid tillgång till vår personalwebbsida! Genom personalsidan kommunicerar vi ut viktig information till dig som anställd. Du hittar dessutom all möjlig information om det mesta som rör din anställning hos oss. Här finns till exempel ditt schema och instruktioner för både hur du städar samt rengör våra kaffemaskiner. Logga in med ditt bank-ID.

Finns det ingen ledig tjänst som passar dig just nu? Välkommen att skicka en spontanansökan för att börja jobba med oss på Bohus!

Vill du få mail så snart vi har en ledig tjänst inom just det eller de områden du är intresserad av? Börja prenumerera här.