Vi söker en Personalspecialist till Bohus

Vi söker dig som genom ett serviceinriktat och behovsanpassat HR-stöd vill spela en avgörande roll i vårt växande företag. Hos oss värdesätts personalen som vår viktigaste resurs och HR är en självklar del av företagets framgång. Som personalspecialist blir du en del av vårt lösningsinriktade HR-team som framför allt är ett viktigt stöd för våra driftschefer. Rollen har sin tyngdpunkt på hälso-, trivsel- och arbetsmiljöfrågor och några av dina viktigaste uppgifter är ansvaret för genomförande och uppföljning av medarbetarundersökningar samt uppföljning och förebyggande av rehabiliteringsbehov.   

Som personalspecialist hos oss kommer du bland annat att arbeta med:

  • Vår viktiga medarbetarundersökning – administrering, utveckling och uppföljning. 
  • Rehabilitering och arbetsmiljö – utveckling av interna rutiner, uppföljning och förebyggande av rehabiliteringsbehov, kontakt med myndigheter och fackförbund.
  • Våra satsningar på frisk- och personalvård – samordnande av rehabiliterings- och friskvårdsinstatser via företagshälsovården, administrering av friskvårdsbidrag och rehabiliteringsplaner, planering och organisation av personalevents och trivselaktiviteter.
  • Chefsstöd till våra engagerade ledare – dagligt stöd till driftschefer rörande exempelvis rehabiliteringsinsatser men också i generella HR- och ledarskapsfrågor. 
  • Utbildning – medverkande vid planering och genomförande av exempelvis introduktionsutbildning och arbetsmiljörelaterade insatser. 

Personliga egenskaper och förmågor

För att trivas som personalspecialist på Bohus är du prestigelös, flexibel och serviceinriktad. Du jobbar nära vår driftorganisation där snabba beslut är en del av vardagen och för att stötta driften och cheferna på bästa sätt krävs det att du är effektiv, organiserad och alltid lösningsorienterad. Vidare är Bohus är ett kundorienterat företag och värdesätter att du har ett affärsmässigt förhållningssätt och förståelse för verksamhetens krav på kvalitet och konkurrenskraft.

Då du blir en viktig representant för företaget förutsätter tjänsten att du har lätt för att bygga relationer och är trygg i din yrkesroll och vi kommer därför att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kompetens

  • Högskoleutbildning inom personalområdet – personalvetarprogrammet eller motsvarande.
  • Erfarenhet av servicearbete och kundbemötande.
  • Meriterande med erfarenhet av brett HR-arbete och/eller arbete med rehabilitering och arbetsmiljöfrågor.
  • Mycket goda kunskaper i svenska
  • Goda kunskaper i engelska
  • Goda datorkunskaper –  MS Office
  • B-körkort

Vi erbjuder

Som personalspecialist utgör du tillsammans med personalchef, personalassistent och löneadministratör Bohus personalavdelning. Hos oss finns mycket goda möjligheter till utveckling – både inom HR-rollen och företaget i stort. Du får möjlighet att arbeta självständigt och samtidigt vara delaktig och få en värdefull inblick i företagets processer och utveckling. Bohus har en stark företagskultur som präglas av våra värderingar med fokus på service, ansvar, kostnadsmedvetenhet, hjälpsamhet och respekt. Söker du ett företag som, precis som du, värdesätter enkelhet, gemenskap och snabba beslutsvägar kan vi vara arbetsgivaren för dig!

Inför rekryteringen bad vi vår nuvarande personalspecialist, som inom kort går vidare till en ny spännande tjänst hos oss, att sammanfatta rollen: ”Jag tycker verkligen att detta är ett fantastiskt jobb! Man får arbeta med härliga människor från hela världen och intressanta frågor i en grupp som präglas av service och humor. Något av det bästa med jobbet är att man kan ha roligt trots att man ibland arbetar med svåra frågor!”

Villkor

Anställningen är på heltid med sex månaders provanställning. Du kommer vara placerad på vårat huvudkontor i Hisings Backa men då vi servar samtliga Bohus kontor arbetar du också regelbundet i Borås, Alingsås och Trestad och centrala Göteborg. 

Välkommen med din ansökan via bohus.se senast 2018-12-09.

Vid frågor är du välkommen att kontakta personalassistent Sofi Brandt på 031-3887123/sofi.brandt@bohus.se eller personalchef Heléne Larsson på 031-7440847/helene.larsson@bohus.se. Urval och intervjuer sker löpande så skicka din ansökan direkt och tveka inte att höra av dig vid frågor!

Kort om Bohus

  • Ägarlett serviceföretag grundat 1986
  • Västsveriges starkaste servicekoncept
  • Över 2 000 nöjda företagskunder
  • Fler än 550 anställda
  • Finns i Göteborg med omnejd samt i Alingsås och Borås
  • Certifierade inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö – ISO 9001, 14001 och 45001
  • Kollektivavtalsbundet företag med de förmåner och försäkringar som en trygg anställning ska innebära.

Några av våra populära tjänster

  • Städning
  • Kaffemaskiner
  • Frukt
  • Växter
  • Skrivare
  • Vaktmästeritjänster
  • Webbshop - allt till kontoret!
  • Entrémattor

 Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.bohus.se

Anställning
Anställningsform:
Tillsvidare med provanställning
Omfattning:
Heltid
Tillträde:
Enligt överenskommelse
Löneform:
Månadslön
Sysselsättningsgrad:
40 tim./v.
Ort:
Göteborg
Län:
Västra Götalands län
Land:
Sverige
Referensnummer:
2018/41
Kontakt:
Sofi Brandt, 031-3887123
Publicerat:
2018-11-09
Sista ansökningsdag:
2018-12-09

Sök jobbet

Tillbaka till lediga jobb

Bohus personalwebbsida >>

Som medarbetare hos oss har du alltid tillgång till vår personalwebbsida! Genom personalsidan kommunicerar vi ut viktig information till dig som anställd. Du hittar dessutom all möjlig information om det mesta som rör din anställning hos oss. Här finns till exempel ditt schema och instruktioner för både hur du städar samt rengör våra kaffemaskiner. Logga in med ditt bank-ID.

Finns det ingen ledig tjänst som passar dig just nu? Välkommen att skicka en spontanansökan för att börja jobba med oss på Bohus!

Vill du få mail så snart vi har en ledig tjänst inom just det eller de områden du är intresserad av? Börja prenumerera här.