Lösningsorienterad Ekonomiassistent till längre vikariat på Bohus!

Om du vill jobba med ekonomi i en roll med många kontaktytor och trevliga kollegor kan detta vara rollen för dig! Vi erbjuder ett längre vikariat på växande företag där du får utvecklas inom ekonomi och kundreskontra på vår ekonomiavdelning.

Om tjänsten
Som ekonomiassistent på Bohus bildar du tillsammans med fyra kollegor Bohus ekonomiavdelning. Fokus i den här tjänsten kommer i dagsläget att ligga på kundreskontra och du kommer genom ett nära samarbete med våra driftansvariga och kunder arbeta för att stötta dem i frågor angående fakturor och avtal. Du sköter självständigt om kundreskontran och avtalsrelaterad administration för våra olika affärsområden. Du bidrar också till att skapa rutiner som förenklar arbetet internt på avdelningen och mellan ekonomiavdelningen och övriga organisationen.

Du som söker
Hos oss jobbar du nära vår driftsorganisation och vi söker därför dig som trivs med att ha många olika kontaktytor och trivs med att hjälpa både kollegor och kunder med ekonomirelaterade frågor. Vidare ser vi att är du noggrann, lösningsorienterad, van vid att arbeta självständigt och vill fortsätta utvecklas inom ekonomiområdet.

Vidare tror vi att du som söker:

  • Har erfarenhet av liknande arbete eller relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning.
  • Är insatt i företagsekonomi och förstår sambandet mellan redovisningens olika delar.
  • Behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.
  • Har goda datorkunskaper och är insatt i Microsoft Office och ekonomisystem. Erfarenhet av arbete i affärssystemet Pyramid är mycket meriterande.

Villkor
Anställningen är ett vikariat för föräldraledighet som förväntas pågå till september 2019 men Bohus är ett företag som hela tiden växer och utvecklas så det kan komma fler möjligheter på företaget! Tjänsten är en heltidstjänst och tillträde önskas i början av september eller enligt överenskommelse.

Vi ser fram emot din ansökan via vår hemsida www.bohus.se - sista ansökningsdag 2018-08-19. Urval och intervjuer kommer att ske löpande då det är möjligt att tillträda tjänsten omgående så skicka din ansökan så snart som möjligt!

(Vecka 29-30 kommer vi inte att kunna svara på frågor/återkoppla på ansökningar p.g.a. semestrar men vi återkommer så snart vi är tillbaka vecka 31)



Kort om Bohus

  • Ägarlett serviceföretag grundat 1986
  • Västsveriges starkaste servicekoncept
  • Över 2 000 nöjda företagskunder
  • Fler än 550 anställda
  • Finns i Göteborg med omnejd samt i Alingsås och Borås
  • Certifierade inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö – ISO 9001, 14001 och 45001
  • Kollektivavtalsbundet företag med de förmåner och försäkringar som en trygg anställning ska innebära.

Några av våra populära tjänster

  • Städning
  • Kaffemaskiner
  • Frukt
  • Växter
  • Skrivare
  • Vaktmästeritjänster
  • Webbshop - allt till kontoret!
  • Entrémattor

 Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.bohus.se

Anställning
Anställningsform:
Tidsbegränsad anställning
Omfattning:
Heltid
Tillträde:
3 september eller enligt överenskommelse
Löneform:
Månadslön
Sysselsättningsgrad:
40 tim./v.
Ort:
Göteborg
Län:
Västra Götalands län
Land:
Sverige
Referensnummer:
2018/31
Kontakt:
Sofi Brandt, 031-3887123
Publicerat:
2018-07-11
Sista ansökningsdag:
2018-09-02

Sök jobbet

Tillbaka till lediga jobb

Bohus personalwebbsida >>

Som medarbetare hos oss har du alltid tillgång till vår personalwebbsida! Genom personalsidan kommunicerar vi ut viktig information till dig som anställd. Du hittar dessutom all möjlig information om det mesta som rör din anställning hos oss. Här finns till exempel ditt schema och instruktioner för både hur du städar samt rengör våra kaffemaskiner. Logga in med ditt bank-ID.

Finns det ingen ledig tjänst som passar dig just nu? Välkommen att skicka en spontanansökan för att börja jobba med oss på Bohus!

Vill du få mail så snart vi har en ledig tjänst inom just det eller de områden du är intresserad av? Börja prenumerera här.